איך לבחור תאורה מושלמת לחדר השינה

הארה חדר שינה, תאורה חדר שינה

חדר השינה שלכם הוא המקום שבו אתם מתחילים ומסיימים כל יום, ובהתחשב בעובדה שזהו חלל שמיועד בעיקר עבורכם, הוא צריך להיות נעים ומזמין.

סידרנו לכם ארבעה טיפים שכדי לקחת בחשבון כאשר אתם מעצבים את תאורת חדר השינה שלכם.

מקורות הארה שונים

לחדרי שינה וכמעט לכל חדר – אנו ממליצים לפחות על שלושה מקורות תאורה; תאורה כללית (כדי להציף את החדר באור), תאורת אווירה (להשרות אווירה חמה בחדר) ותאורה דקורטיבית (להעניק נגיעה עיצובית לחלל). כלומר, ליצור מצבים שונים בחדר השינה מבחינת הארת החלל.

טמפרטורת וצבע האור

צבע האור הינו קריטי לחווית החלל. במיוחד בחדר השינה, בו האור צריך להיות רך וחם. הטמפרטורה המומלצת הינה בין 2700K-3000K. זאת מכיוון שאנו רוצים להאיר את החדר מבלי להרגיש שהוא "סטרילי". בנוסף, אנו ממליצים שכל מקורות ההארה בחדר יהיו בגוון זהה. במידה ויש לכם פינת עבודה בחדר, ניתן מעט לחרוג מהטיפ הזה, ולהאיר נקודתית את פינת העבודה בגוון 3000K.

אפשרות עמעום

כל המעצבים יסכימו: עמעום האור הינו המפתח ליצירת מצבים שונים בחדר השינה. לדעתנו, תאורה ללא שליטה או דימרים היא כמו מוזיקה ללא בקרת עוצמת הקול". באמצעות האפשרות לעמעם את האורות, חדר השינה שלכם יוכל להיות גם רגוע וגם פונקציונלי.

תאורת התמצאות

בחדרי שינה מאסטר, שבהם יש גם חדרי רחצה, אנו ממליצים להתקין תאורה קבועה, בעוצמה נמוכה (1W-2W) על מנת להקל על ההתמצאות במהלך הלילה מבלי לפגום ברת המלטונין בגופינו אשר קריטית לשינה תקינה ורציפה.

מאמרים נוספים

גלילה למעלה