5 טיפים להארה נכונה של המטבח ושולחן האוכל

הארה נכונה של המטבח

המטבח שלנו הוא מרכז הבית ויש לו שימושים רבים. המטבח דורש איזון נכון של תאורה, הבנת הפעילויות המתבצעות בחלל והדגשת אזורים מסויימים. על מנת לצלוח את המשימה המורכבת, הכנו לכם רשימה של 5 טיפים שחשוב שתדעו לפני שאתם ניגשים לעצב את התאורה בחלל המטבח ופינת האוכל.

סוגי הארה שונים

המטבח שלנו הוא לב הבית. חלל דינמי ומשמש להמון פעילויות בבית. הוא גם אזור טכני, גם חלל אירוח, יכול לשמש גם כמקום עבודה ואף יכול להיות חלל רומנטי בשעות הערב. על כן חשוב שלמטבח שלנו יהיו סוגי הארה שונים ומגוונים לכל תרחיש בחלל. על כן נצטרך 3 סוגי הארה:
*תאורת אווירה – תאורת אווירה כללית, תאורה נעימה ודקורטיבית, תשמש אותנו כאשר אנו יושבים לאכול בפינת האוכל או בשולחן הבר ומעוניינים בתאורה מסבירת פנים וחמימה להנאת האורחים.
* תאורה טכנית – תאורה שתשמש להאיר היטב את משטחי העבודה וארונות המטבח ללא הצללות. זוהי התאורה המרכזית של החלל וחשוב שתהיה מפוזרת בצורה שווה ואחידה.
* תאורת התמצאות – תאורה המאפשרת לנו לנווט בחלל המטבח בכל שעות היממה. גם בשעות הלילה, מבלי לגרוע במלטונין המופרש בצורה טבעית בגופנו.

מרווחים ומיקומים נכונים

מקמו את תאורת האווירה במקומות בהם תרצו שהעין תתמקד בהם בשעת האוכל. למשל, תאורת האווירה לא צריכה להאיר את הכיור (אתם לא רוצים לאכול ולהביט בכמויות הכלים המחכות לכם בכיור). בנוסף, שימו לב למרוווח בין התאורה התלויה לבין משטח כלשהו. המרווח המינימילי בין תאורה תלויה מעל הבר במטבח הינו 75 ס"מ. הקפידו לשמור עליו.

שימוש בתאורת לדים

מפני שהמטבח שלנו הוא האזור המרכזי בבית ומתרחשת בו פעילות ברוב שעות היום, מוממלץ לבחור בתאורה חסכונית כמו תאורת לד. היתרנות של תאורת הלד מבחינת צריכת חשמל וניצול אנרגיה נמצאה כיעילה ביותר. גופי התאורה הינם מגוונים ויכולים להתאים לכל מטבח וסגנון.

טמפרטורת האור ואיכותו

צבע האור ואיכותו יכולים להשפיע מאוד על נראות האוכל ועל התאבון שלנו. הקפידו על צבע אור אחיד במיוחד בתאורת ה"אוירה" שאתם ממקמים במטבח. התאורה הטכנית יכולה להיות בגוון אור מעט קר יותר. איכות הצבע הינה הCRI והיא בעצם משפיעה על הצבעים שהעין שלנו קולטת.

הדלקות נפרדות

הקפידו להכין תשתית של הדלקות נפרדות עבור סוגי ההארה השונים שלכם. כך המטבח שלכם יוכל לשמש אתכם בצורה הטובה ביותר לכל מטרה.

מאמרים נוספים

Scroll to Top
גלילה למעלה